Darba vidē balstīta profesionālā izglītība Ventspils Tehnikumā

2013. gada septembrī sešas Latvijas izglītības iestādēs, profesionālās izglītības kompetences centros – Ventspils Tehnikumā, Rīgas Valsts tehnikumā, Ogres Valsts Tehnikumā, Valmieras Profesionālajā vidusskolā, Jelgavas Tehnikumā, kā arī Olaines Mehānikas un tehnoloģijas koledžā tika uzsākti darba vidē balstītu mācību ieviešanas pilotprojekti. Ar saviem iespaidiem dalās audzēkņi, Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāre Sanda Liepiņa, profesionālo izglītības iestāžu direktori, kā arī pašvaldību un uzņēmumu pārstāvji.

Duālās izglītības modelis paredz ciešu teorētisko mācību un reālās darba vides sasaisti praksē, lai veiksmīgāk apgūtu darba tirgū vajadzīgās prasmes un kompetences, kā arī nepieciešamās teorētiskās zināšanas. Jaunieši, kuri piedalās pilotprojektos, mācoties kādā no profesionālās izglītības iestādēm, paralēli apgūt izvēlēto profesiju praksē konkrētā uzņēmumā.

Darba vidē balstītā profesionālā izglītības pilotprojektā iesaistījušies:

  • Bucher Schoerling Baltic SIA – 4 audzēkņi (izglītības programma „Inženiermehānika”, kvalifikācija „Mašīnbūves Tehniķis”)
  • Bucher Schoerling Baltic SIA – 7 audzēkņi (izglītības programma „Metālapstrāde”, kvalifikācija „Rokas Lokmetinātājs (MMA), Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)”)
  • Malmar Sheet Metal SIA – 2 audzēkņi (izglītības programma „Inženiermehānika”, kvalifikācija „Mašīnbūves Tehniķis”)
  • Ventspils Elektronikas Fabrika SIA – 2 audzēkņi, (izglītības programma „Mehatronika”, kvalifikācija „Mehatronisku sistēmu tehniķis”)
  • Latus Sardze SIA – 1 audzēknis (izglītības programma „Mehatronika”, kvalifikācija „Mehatronisku sistēmu tehniķis”)
  • Elektriķis SIA – jāuzsāk 5 audzēkņiem (konkurss)
  • Volts-1 SIA – jāuzsāk 2 audzēkņiem (konkurss)
  • Heimdal Skonto Latvia SIA – jāuzsāk 1 audzēknim (konkurss)
  • UPB Energy SIA – jāuzsāk 4 audzēkņiem

  • Komentēt

    *

    *

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligāti aizpildāmie lauki ir atzīmēti.*