Viesmīlis

Viesmīlis

Programma: Restorānu pakalpojumi
Iegūstamā kvalifikācija: arodizglītība un Viesmīlis – 3. profesionālās kvalifikācijas līmenis
Mācību ilgums: 1,5 gadi

Vairāk par programmu
Programmas akreditācijas Nr.
Iegūstamais kvalifikācijas dokuments Profesionālās kvalifikācijas apliecība
Mācību laikā jāapgūst: Profesionālie mācību priekšmeti:

  • Viesu apkalpošana
  • Dzērienu raksturojums
  • Profesionālā ētika
  • Viesmīlības pamati
  • Restorānu aprīkojums
  • Telpu estētika un dizains
  • Lietvedība un darba tiesiskās attiecības
  • Pārtikas produktu prečzinība
  • Ēdināšanas uzņēmuma darba organizācija
  • Ēdienu noformēšanas pamati
  • Kalkulācija un uzskaite
  • Sanitārija un higiēna
  • Darba aizsardzība
  • Profesionālās svešvalodas

Mācību laikā nodrošinātas praktiskās nodarbības darbnīcās, prakse un kvalifikācijas prakse.

Prakses vietas: Dažādos Latvijas ēdināšanas uzņēmumos
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai: Vidējā izglītība
Iesniedzamie dokumenti:
  • Diploms par vispārējo vidējo izglītību
  • Sekmju izraksts
  • Iesniedzot dokumentus, uzrādīt pasi
  • 4 fotokartītes 3×4 cm
  • Medicīniskā izziņa (veidlapa Nr. 027/u)
  • Citu valstu pilsoņiem pastāvīgās uzturēšanās atļauja
Uzņemšanas kritēriji
  • Ņemot vērā iepriekšējās izglītības mācību sniegumu vidējo vērtējumu
  • Pārrunas
  • Iegūtās prasmes pēc programmas apguves:
    • Noteikt un prast rīkoties ar darba pienākumu izpildei nepieciešamajiem produktiem, izejvielām un tehnoloģiskajām iekārtām
    • Plānot un veidot darba telpu vides iekārtojumu, novērtēt darba vides atbilstību pasūtījumu izpildei
    • Izprast ēdienkartes, dzērienu kartes, apkalpošanas specifikācijas, tāmes un instrukcijas
    • Ievērot uzņēmuma prasības attiecībā uz darba apģērbu un aksesuāriem
    • Īstenot izejvielu un produktu izsekojamības prasības
    • Klāt galdu atbilstoši ēdienreizei, ēdienkartei un pasākuma veidam, izmantot atbilstošu galda klāšanas inventāru
    • Piedāvāt un mutiski raksturot klientiem ēdienus, dzērienus, papildu preces un pakalpojumus, izskaidrot ēdienu un dzērienu izcelsmi, lietošanas procesu
    • Pārzināt vīna ražošanas metodes, galvenās ražotājvalstis un reģionus, vīnogu šķirnes un vīnu klasifikāciju
    • Pārzināt vīnu un ēdienu saderību, raksturot vīnu kartē iekļautos vīnus, pasniegt tos atbilstoši vīnu pasniegšanas metodei
    • Pārzināt klasisko un bezalkoholisko kokteiļu klasifikāciju, pagatavošanas metodes un pasniegšanu
    • Novērtēt organoleptiski ēdienu un dzērienu kvalitāti
    • Pieņemt, noformēt un izpildīt viesu pasūtījumu
    • Pasniegt ēdienus un dzērienus, ievērojot ēdienu gatavošanas tehnoloģisko procesu un savstarpējo saderību
    • Veidot kalkulācijas kartes ēdieniem un dzērieniem
    • Veikt un uzraudzīt viesu apkalpošanas procesu, pārliecināties par viesu labsajūtu, radīt pievilcīgu uzņēmuma tēlu
    • Nodrošināt informācijas apmaiņu uzņēmumā un sadarboties ar citu uzņēmuma struktūrvienību personālu viesu apkalpošanas procesā
    • Veikt norēķinus ar dažādiem maksāšanas līdzekļiem, pārzināt elektronisko un datorizēto kases sistēmu un bezskaidras naudas norēķinu termināļu darbības pamatprincipus
    • Pārzināt bāra un virtuves produktu un izejvielu īpašības un gatavošanas tehnoloģiju
    • Uzglabāt produktus un izejvielas atbilstoši noteikumiem un sekot līdzi to derīguma termiņiem
    • Sistemātiski plānot pasūtāmo produktu apjomu un aizpildīt pasūtījuma pavaddokumentus
    • Sagatavot materiālo vērtību inventarizācijas aktus
    • Lietot ar darba pienākumu izpildi saistītās datorprogrammas
    • Veikt telpu, iekārtu un inventāra ikdienas apkopi, izmantot profesionālos tīrīšanas līdzekļus, iekārtas un instrumentus
    • Plānot un organizēt savu darbu un laiku, novērtēt sava darba kvalitāti
    • Ievērot iekšējās kārtības noteikumus
    • Ievērot vides aizsardzības noteikumus
    • Sniegt pirmo palīdzību
    • Lietot vismaz divas svešvalodas profesionālās saziņas līmenī
    • Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodās
    • Ievērot un pilnveidot atbilstoši uzņēmuma kategorijai izstrādāto paškontroles sistēmu (HACCP), un sniegt ieteikumus tās uzlabošanai
    • Ievērot kritisko kontroles punktu iespējamos riskus produktu uzglabāšanā un ēdienu un dzērienu pasniegšanā
    • Pastāvīgi pilnveidot viesmīļa profesionālās prasmes, sekot līdzi jaunākajām tendencēm galda klāšanā, viesu apkalpošanā un tehnoloģijās
    • Sadarboties ar kolēģiem darbu plānošanā un izpildē dažādos termiņos
    • Rīkoties atbilstoši lietišķajai etiķetei, veidot pozitīvu saskarsmi ar viesi un risināt problēmsituācijas
    • Pārzināt darba inventāra un telpu iekārtojuma tirgus piedāvājumu
    • Pieņemt lēmumus savas kompetences ietvaros, strādāt komandā, atbilstoši rīkoties nestandarta situācijās
    • Ievērot ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošības noteikumus
    • Iekārtot un uzturēt tīru darba vietu, ievērot personiskās higiēnas un vispārējās darba higiēnas prasības darbā ar galda klāšanas inventāru
    Pēc profesionālās kvalifikācijas iegūšanas jaunietis var:
    • Strādāt viesmīlības nozares uzņēmumos, kas nodarbojas ar ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu
    • Vadīt ēdināšanas uzņēmuma ražošanas un apkalpošanas procesus
    • Turpināt izglītoties augstākās izglītības iestādēs
    • Paaugstināt profesionālo kvalifikāciju uzņēmumos, kursos un semināros

     

     

    1. Dana
      20.06.2018 at 15:55

      Sveiki. Kāpēc nav pēc 9.klases?

    Komentēt

    *

    *

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligāti aizpildāmie lauki ir atzīmēti.*